NFT Paris 2024: galvenās atziņas un ieguvumi

No 24. līdz 25. februārim Parīzes centrā norisinājās NFT Paris konference, viens no lielākajiem web3 pasākumiem pasaulē. Aģentūra BSMS bija ieradusies, lai tiktos ar vadošajiem web3 spēlētājiem - luksusa, modes un pārtikas un dzērienu zīmoliem, web3 ekosistēmas veidotājiem, investoriem, digitālajiem māksliniekiem un entuziastiem, kas pārstāv tehnoloģiju inovācijas, mākslas, modes, spēļu, finanšu, izglītības, sporta un mediju nozares.

Mūsu mērķis bija uzklausīt labākos savā klasē par:

  • globālu zīmolu plaši izplatītiem blokķēdes tehnoloģijas izmantošanas veidiem;
  • dažādām ilgtermiņa stratēģijām, kuras īsteno lieli globāli modes, mediju un mūzikas nozares spēlētāji, kas liecina par web3 globālo pielietojumu un tās nozīmīgo mijiedarbību ar uzņēmējdarbību;
  • veiksmīgākajām digitālā mārketinga platformām ar vairāk nekā 10 miljoniem lietotāju, iegūt vērtīgus biznesa kontaktus, iedvesmoties un uzzināt, cik tālu mēs esam nonākuši masveida ieviešanā.

Mēs patiešām sajutām to, ka web3 kopiena ir vienota, spēcīga, ļoti aizrautīga, enerģiska un vairāk nekā jebkad agrāk pārliecināta, jo tendence pasaulē ir skaidri redzama - arvien vairāk web3 projekti iegūst pat miljoniem lietotāju. Jau šobrīd veiksmīgu un ilgtermiņa web3 projektu skaits ir neticami liels.

Mūsu galvenie secinājumi 🧵👇

  • Tas ir neizbēgami - lielākā daļa mūsu dzīves tiks tokenizēta un lielākajai daļai fizisko priekšmetu būs digitālais dvīņubrālis jeb digitālās produktu pases;

  • Zīmolu klientu iesaistīšana kļūs hiperpersonalizēta, izmantojot blokķēdes rīkus un platformas, ko darbina mākslīgais intelekts un dažos gadījumos arī AR (augumented reality) un VR (virtual reality);

  • Web3 lojalitātes programma ir ļoti spēcīgs pielietošanas veids, jo lojalitāte caur īpašumtiesībām, kā arī pievienojot spēļu elementus, veido ciešas un ilgstošas attiecības. Lojalitāte kļūs par aktīvu, ko vajadzības gadījumā var aizņemties un pārdot;

  • iniciatīva “Digitālā produkta pase” (DPP) veidos pavisam jaunus autentiskuma un izcelsmes standartus vērtīgām modes precēm (un ne tikai), solot lielāku patērētāju uzticēšanos un caurspīdīgāku pieeju.

Citi svarīgi punkti, kas jāņem vērā:

  • Mēs esam liecinieki tam, ka kultūras jomā uzplaukst jauna ēra ar tiem, kas izmanto blokķēdes tehnoloģiju.

  • Kopiena, ekskluzivitāte un lojalitāte: daži klienti vēlēsies kopienu, daži ne, otrajai klientu grupai jūs varat piedāvāt ekskluzivitāti vai pārveidotu lojalitāti;

  • Daudzkārt tika pieminēta digitālā amatniecība (digital craftmanship), īpaši no luksusa zīmoliem;

  • Daži zīmoli ieviesa Web3 kā daļu no saviem eksperimentēšanas centieniem, tagad viņu pieeja ir pragmatiskāka un iekļauj Web3 risinājumus savā ilgtermiņa stratēģijā;

  • Roblox un Fortnite (400-600 miljonu auditorija), kas daudz tika pieminēti dažādos paneļos, ir ļoti svarīgi un stratēģiski svarīgi zīmoliem, kuru mērķauditorija ir jaunāka. Jau tagad notiek daudzu zīmolu integrācijas, un pastāv bezgalīgas iesaistīšanās, stāstu stāstīšanas un citas iespējas;

  • Jauniešiem digitālais izskats ir svarīgāks nekā fiziskais. Tas, kā viņi izskatās, viņu avatārs, digitālais apģērbs un aksesuāri;

  • Tiklīdz klientiem pieder viņu digitālie aktīvi, viņi kļūst par lipīgiem klientiem (sticky clients) jeb lojāliem, Web3 pievieno jaunu lojalitātes slāni;

  • Mēs redzam arvien vairāk mākslīgā intelekta radītu saturu, un ne visam varam uzticēties, tas apdraud demokrātiju, tāpēc ir nepieciešama blokķēde, lai pārbaudītu satura autentiskumu;

  • Saturs ir karalis, bet satura izplatīšana ir karaliene. Ļoti svarīgi ir zināt, kur ir jūsu auditorija, un satikt to tur, kur tā atrodas.

  • Louis Vuitton VIA ekskluzīvās dalības kopienā demonstrē progresīvu stratēģiju, kā iesaistīt patērētājus, kas orientējas uz digitālo vidi, izmantojot ekskluzivitātes pievilcību.

  • NFC tehnoloģijas “scan-to-own” ieviešana tādos ikdienas priekšmetos kā T-krekli, kas atvieglo tiešu NFT kalšanu (minting), novēršot plaisu starp fiziskiem produktiem un to digitālo identitāti.

  • Web3 tirgu paplašināšanās, lai savienotu digitālos un fiziskos aktīvus, rada jaunas aktīvu klases un ieguldījumu iespējas, kas atspoguļo digitālās ekonomikas nobriešanu.

Raksta autori: Līva Rudzona, Janīna Vinklere

Avoti: Marka Baumana (Marc Baumann), Līva Rudzonas, Janīna Vinkleres reportāža no pasākuma