Uz Zoom’u kā uz svētkiem

Autors: Deniss Ševeļovs, BSMS mārketinga nodaļas vadītājs

Par 2020. gada lomu mārketinga nozarē runās ilgi. Iespējams, taps vairākas grāmatas par to, kā postpandēmijas pasaulē mainījās patērētāju uzvedība, un noteikti tagad lielākā daļa studentu diplomdarbu ir veltīti šī notikuma ietekmei uz komunikācijas paražām.

Nepārprotami pašizolācija un jaunie darba apstākļi lika pārskatīt veidus, kādos tiekamies ar kolēģiem, klientiem un organizācijas mērķauditorijām. Šogad plašāka sabiedrība, ne tikai profesionāļi, kas ikdienā komunicē ar ārzemju partneriem, uzzināja par Zoom, MS Teams un WebEx. Ja pirms 15 gadiem telekonferences līdzinājās Džeimsa Bonda filmām un bija pieejamas tikai lielo uzņēmumu HQ, tagad visa izglītības sistēma balstās uz Zoom un stabilu interneta savienojumu, pat ģimeniskiem svētkiem pārceļoties uz virtuālo vidi.

Šai parādībai ir visnotaļ pozitīva ietekme, taču gan skolēni, gan top menedžments apmainās ar vienām un tām pašām mēmēm. Ir skaidrs, ka tiešsaistes tikšanās koncepcija ir aptverta un tehnoloģijas - apgūtas. Telekonferenču finansiālais izdevīgums noteikti veicinās šī saziņas veida dziļāku integrāciju mūsu dzīvē. BSMS piedāvā apskatīt mūsu labās prakses un mācības, kas iegūtas vairākos tieši virtuālajā vidē aizvadītos pasākumos gada pēdējā ceturksnī.

Influenceru ekspansija tiešraidēs

Pavisam dabiski, ka mūsu tiešsaistes pieredze sākās tieši ar influenceru pasākumu. Sākotnējā ideja bija nosvinēt BSMS projekta b-studio pirmo gadadienu, aicinot satura veidotājus uz mūsu studiju, kur populāras sociālo mediju personības piedāvātu kvalitatīvāku saturu saviem sekotājiem. Latvijas Instagram piedzīvoja vēl nepieredzētu LIVE uzplaukumu jau ar pirmo ĀS – katrs satura veidotājs ir izmantojis tiešraides, lai iesaistītu savu auditoriju.

Ja pavasara sākumā publikai šī novitāte likās interesanta, tad, pienākot rudenim, sekotājiem jau bija apnicis sliktais apgaismojums, nedzidrā skaņa un nestabilais interneta savienojums. Pasaules lielākie influenceri sāka ieguldīt līdzekļus tehnikā. Savukārt mēs vietējām Instagram zvaigznēm piedāvājām izmēģināt b-studio priekšrocības un lutināt auditoriju ar kvalitatīvām tiešraidēm.

Publika ir novērtējusi profesionālo apgaismojumu, labo skaņu un studijas stabilo optisko internetu, vērojot savus elkus gan Facebook tiešraidēs, gan Instagram Live. Paredzam, ka satura veidotāji, kas turpinās piedāvāt acīm un ausīm tīkamāko saturu, arī turpinās pieaudzēt savu sekotāju bāzi un iesaisti. Laba tehnika šo tikai veicinās.

Meistarklase lojālajiem klientiem

Ēdienu gatavošana ir pēdējo gadu augošākā tendence – cilvēkiem visā pasaulē ir vēlme un vairāk laiks gatavot tieši mājās, un #paliecmājās to tikai pastiprināja. Tradicionāli pārtikas industrija bija rēķinājusies ar komunikāciju tieši veikalos – speciālie piedāvājumi, tematiskās nedēļas, degustācijas un citas klātienes promo akcijas. Taču, kā sasniegt savus klientus un vēl jo vairāk uzturēt viņu lojalitāti zīmolam, kad visi ir mājās? Īpašas pieredzes klientu mājās. Maxima Latvija ir veidojusi speciālo tiešraides meistarklasi, kur viņu zīmola vēstnieks, šefpavārs Raimonds Zommers kopā ar vienu no pasaules labākajam vīnziņiem Raimondu Tomsonu Dagmāras Legantes pavadībā piedāvāja īpašu meistarklasi PALDIES kartes Draugu kluba biedriem. Lai saglabātu auditorijas uzmanību, ar zvaigžņu meistarību vien nepietiek. Tehniskais aspekts ir tikpat svarīgs. Kurš gribētu pavadīt pusotru stundu pie ekrāniem pēc Zoom pārpildinātas garas darba dienas? Auditorijas iesaisti panācām ar Maxima izstrādātu lielisku scenāriju un vairākiem kameras plāniem, kas piešķīra translācijai aizraujošu dinamiku. Savukārt atvērtā WhatsApp līnija skatītāju jautājumiem patiešām realizēja meistarklases būtību – atgriezenisko saiti.

Paredzam, ka zīmoli savā mārketinga stratēģijā iekļaus augstas kvalitātes tiešraides, kur varēs piedalīties lojālas auditorijas, kas jau tagad sagaida izglītojoša, ekskluzīva satura regulāru pieejamību.

Preses pasākumi ar ārzemju ekspertu

Preses konferenču formāts ir zaudējis aktualitāti – medijos strādā arvien mazāk žurnālistu, informācijas aprite ir zibenīga un bieži atskan atbilde “man nav laika atnākt, sūtiet relīzi”. Taču informāciju nodot ir nepieciešams, un parasti pasākumi ir labs kanāls. Bet ko darīt, kad nevar pulcēties? Televīzijas kvalitātes tiešraides ir nākotnes standarts. Tagad, lai piedalītos īpašajā pieredzē, žurnālistam ir nepieciešams tikai viedtālrunis. Proti, komunikatora uzdevums ar to nebeidzas, ir svarīgi iesaistīt mediju savā vēstījumā un šeit palīdzēs radošums. Tomēr šī tehnoloģija atvieglo dzīvi gan žurnālistam, kas netērēs laiku nokļūšanai pasākuma norises vietā, gan organizatoriem un pasākuma dalībniekiem.

Šoreiz BSMS organizēja preses pasākumu – meistarklasi ar zīmola ārzemju vēstnieku, kas tiešraidē no Somijas iepazīstināja mediju pārstāvjus ar zīmola sasniegumu – somu vodka Koskenkorva Vodka Climate Action Edition ir pasaulē pirmais degvīns, kas tiek gatavots no atjaunojošā lauksaimniecībā audzētiem miežiem. Iesaisti nodrošināja kvalitatīva tiešraide ar četriem plāniem, kuras laikā zīmola pārstāvji detalizēti parādīja, kā pagatavot trendīgus kokteiļus. Par tiešraides kanālu tika izvēlēts YouTube, kas veiksmīgi nodrošināja signāla optimālu distribūciju un iespēju piedalīties diskusijā ar čata palīdzību.

Šādas telekonferences nav jaunums, tāpēc pieredzējušie skatītāji, īpaši žurnālisti, sagaida labu scenāriju, režiju un nevainojumu tehnisko izpildījumu.

Zoom’asvētki

Ir skaidrs, ka gandrīz pēc gada paaugstinātā epidemioloģiskā riska pasaulē korporatīva vide sen ir adaptējusi pastarpinātas saskarsmes protokolus un etiķeti. Ja mazajos uzņēmumus sapulces notiek vairākas reizes nedēļā, tad lielajos - katru otro stundu. Šogad vadībai un personāla vadības speciālistiem saliedēt kolektīvu bija izaicinoši, taču reizē arī vitāli svarīgi. Kā panākt labprātīgu dalību Zoom Ziemassvētku vakariņās, ja kolektīvs tā vien sapņo izslēgt datoru un ļauties īstām svētku lustēm? Pareizi. Ir jāveido īpaša pieredze.

Šoreiz BSMS komanda palīdzēja “Reaton Pātika un Delikateses” īstenot Zoom’asvētkus Jelgavas Tipogrāfijas kolektīvam. Viens no uzņēmuma vadītājiem kopā ar Raimondu Zommeru jeb šefpavāru Zoommeru, kā viņu nodēvēja viens no tiešraides skatītājiem, izcili vadīja vakaru b-studio. Programmā bija ne tikai maltīšu gatavošana – katrs vakariņu dalībnieks mājās saņēma pārtikas komplektu ēdienu pagatavošanai un dzērienu –, bet arī kolēģu uzrunas. Vakara gaitā Zoom pieslēdzās 9 tipogrāfijas darbinieki ar Ziemassvētku uzrunām. BSMS komanda rūpējās, lai Zoom tiešraidē būtu redzamas ne tikai “runājošas galvas”, bet arī ēdienu gatavošanas process no vairākiem leņķiem, kas piešķīra video saturam dinamiku. Vakariņu dalībnieki bija sajūsmā ne tikai par ideju, bet arī tās izpildījumu un ar pateicību uzņēma vadības centienus.

Mūsdienās arvien vairāk darbinieku izvēlas strādāt no mājām, daži pat maina dzīvesvietu. Līdz ar to trends #strādāmājās noteikti ir ieradies uz palikšanu. Tam ir savas priekšrocības, taču, ja uzņēmumā netiks pielāgota HR politika jaunajiem apstākļiem, attālinātais darbs var kaitēt kolektīva mikroklimatam. Teambuilding un saliedēšanas pasākumi ir iespējami arī Zoom, MS Teams un citur. Mūsu aicinājums ir neizgudrot riteni no jauna un izmantot labākās prakses un pieredzes arī nākamajos korporatīvajos pasākumos.


Noskaidrojiet, kādi tiešraides risinājumi ir piemēroti tieši Jūsu zīmola un uzņēmuma vajadzībām jau šodien, rakstot uz bsms@bsms.lv.