BSMS DARBINIEKI MENTORĒ JAUNOS MĀRKETINGA SPECIĀLISTUS

Autore: Alīna Radzeviča, projektu vadītāja

Ieguldot resursus jauno mārketinga speciālistu profesionālajā pilnveidē, BSMS ne tikai veido topošo profesionāļu paaudzi, bet arī veicina zināšanu apmaiņu starp uzņēmuma darbiniekiem un studentiem. BSMS projektu vadītāja un prakses vadītāja Alīna Radzeviča ir pārliecināta, ka “motivēti praktikanti grib lielāku atbildības llīmeni par kafijas gatavošanu vai papīru pārlikšanu no mapes uz mapi, taču sarežģītu uzdevumu patstāvīgai izpildei ir nepieciešams dot attiecīgas zināšanas, kas prasa daudz prakses devēja uzmanības”.

2021.gada rudens semestrī praksi pabeiguši jau 7 praktikanti no RMMT, kuru mentore BSMS jaunākā projektu vadītāja Tatjana Petjukeviča komentē: “Prakse ir vieta, kur topošais speciālists sastop dzīves reālijas, lai būtu pilnvērtīgāk sagatavots profesionālajai karjerai. Tas ir labs treniņlaukums, kur izmēģināt sevi un savas idejas. Aicinu praktikantus būt proaktīviem, un “izspiest” no prakses vietas visu, kas var noderēt turpmākai savai attīstībai.”

Septembra beigās savu praksi BSMS mārketinga departamentā ir uzsākušas trīs Rīga Stradiņa universitātes bakalaura programmas „Starptautiskais mārketings un reklāma” studentes. Laura Žaklīna Bukša komentē: “Prakse ietekmēs manu turpmāko karjeras attīstību, palīdzot saprast, vai profesija ir man piemērota.” Arī 2018. gadā veiktais pētījums parādīja, ka 9 no 10 jauno darbinieku pamet darbu jau pirmajā mēnesī, ja tas neatbilst viņu cerībām (Robert Half, 2018). Prakse gan potenciālajam darba devējiem, gan ņēmējiem ļauj novērtēt nākotnes sadarbības potenciālu.

Svaigs skats uz uzņēmuma procesiem ietver ziņkārību, jautājumu uzdošanu un nepieciešamību pielāgoties jauniem apstākļiem, kas attiecīgi arī provocē kolektīvu analizēt savu un komandas darbu virzībā uz izmaiņām. “Es vēlējos savu pirmo pieredzi iegūt uzņēmumā, kas ir domāts radošiem prātiem, kur strādā cilvēki ar vēlmi ienest mārketinga komunikācijā Latvijā ko jaunu. BSMS ir mūsdienīgs, uz panākumiem, jaunumiem vērsts uzņēmums, tas sevī iekļauj visas pēdējā laika aktualitātes, kā, piemēram, podkāstu “Tirgziņu Tēzes”, tā saka L.Ž. Bukša.

Praktikants ir motivēts gūt reālo pieredzi un apgūt prasmes, ko atspoguļot savā portfolio, taču ļoti svarīgi definēt uzdevumus, mērķus, sagaidāmos rezultātus un nodrošināt atgriezenisku saiti, lai darbs tiek izpildīts kvalitatīvi un praktikants justos novērtēts. Praktikante Tīna Akmeņkalne, daloties ar nozīmīgākajiem aspektiem prakses laikā, stāsta: “Svarīgi, lai darba vadītājs man uzticētos un nodrošinātu labu komunikāciju, lai man nebūtu bail uzdot jautājumus un nejustos viena un “atstumta” pieredzējušu profesionāļu kolektīvā.” T. Akmeņkalne, L.Ž.Bukša un Patrīcija Irbe kopumā, kā studentes, vērtē, ka prakses laikā jābūt teorētisko zināšanu pielietošanai reālos darbos, jaunu zināšanu ieguvei, atgriezeniskajai saitei, iespējai mācīties no ekspertiem vispārēji esošajos dinamiskajos procesos.

Uzņēmums, kam rūp nozares nākotne un jauno profesionāļu izglītošana, tiek novērtēts kā ilgtspējīgi domājošs. Turklāt cīņā par sevis izcelšanu konkurentu vidū topošie nozares speciālisti labprāt asociē sevi ar izciliem zīmoliem un ir motivēti celt pārstāvētā uzņēmuma reputāciju, kas sniedz iespēju gūt pieredzi un izzināt nozari. Esošie BSMS praktikanti novērtē uzņēmumu kā dinamisku, modernu un uz izaugsmi tendētu aģentūru, un prakses vadītāja, BSMS projektu vadītāja Alīna Radzeviča ir pārliecināta, ka prakses process ir nozīmīgs gan uzņēmumam, gan jaunajiem studentiem.